livetmed8tassar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Essie har blivit kvinna

Av Matilda Lundin - 1 augusti 2010 22:31

Japp, tösen började löpa idag :D Känns så konstigt att ha en hund som löper. Jag har märkt att hon börjar smöra extra mycket för Svante och att hon kanske har varit en aningens låg (dock inte när man är ute eller vid träning). Det sägs ju att de inte brukar växa så mycket efter löpet så jag fick mig verkligen en liten och smidig aussie som tina lovade ;) Svante bryr sig knappt, luktade bara lite extra. Skönt! 

Spårade häromdagen och det gick SÅ JÄVLA BRA rent ut sagt. La ett ängsspår, ganska kort för att få upp motivationen. Hon spårade som en klocka   Ska fortsätta med lite kortare, enkla spår så detta flyt håller i sig. 


Funderade häromdagen på mina smeknamn som jag så gärna ger till mina hundar. Svante kan nämnas som bland annat som Lådan och Vante men Ess å andra sidan har en hel drös. Här kommer ett smakprov på några av dom: Essie,Pessie, Pässan, Hezzie, Hetsi, Strätsi, Essan, Essanpessanibusen, Hussan, Esspess, Pess... osv. Kanske borde lugna mig? Stackarn kommer ju bli snurrig i huvet. 


Kram från oss!

 
 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

2 augusti 2010 00:38

Nämen sedär! Fasen vi som skulle ut och träna den här veckan... Arrac är en liten kåt snuskpelle, han struntar nog att det är syrran :S Får se hur Ess verkar det är ju ovant för henne också att löpa :P

Du vad har hänt med din telefon? Tappat bort den igen? Det går inte att nå dig.

Hör av dig! Stor bamse kram

http://www.hundreda.se

 
Tina & coTina & co

Tina & coTina & co

4 augusti 2010 11:08

Men stumpan då:-) Det är tik 2 i kullen som börjar,,Spice har löpt för någon månad sen...nu börjar de bli stora flickorna, men fortfarande små,, precis som jag lovade;-P
Kram i stugan

http://www.bluewingfires.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Lundin - 2 november 2010 01:39

Vi mår bra här borta i höstvädret. Ess får följa med till dagis och sköter sig väl (för det mesta). Det känns bra att utsätta henne för situationer när jag kan träna bort hennes vaktande.  Jag har lärt mig att läsa hennes signaler nu och det känns so...

Av Matilda Lundin - 18 oktober 2010 16:12

Idag har jag Ellan, Bim och Ess åkt iväg till Evallens kennel ( http://www.kelpie.it/ ) för att valla. Mycket nöjd med dagen, gillade verkligen instruktören Eva, hon vallar med många olika raser och hade inte enbart "bcvall tänket" som många ofta har...

Av Matilda Lundin - 28 september 2010 17:20

Woho! En tjej från hundens hus sms:ade mig häromdagen och undrade om jag intresserad av att vara med i en rapportgrupp. Den är princip nyuppstartad och jag tackade såklart ja   Det har ju varit pågång lite, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det...

Av Matilda Lundin - 21 september 2010 16:05

Ja, det var lite mkt å göra runt Ess ettårsdag så det hanns inte med något ettårsinlägg. Ess spenderade iaf sin födelsedag med träning och långpromenad där vi stannade till vid en djuraffär så hon fick välja ut sina presenter. Det blev boll i snöre (...

Av Matilda Lundin - 15 september 2010 21:58

  Ess kör "bana" första gången from matilda lundin on Vimeo. Här kommer debutfilmen på Ess agilitykarriär :) Första gånger vi sätter ihop flera hinder på följd. Farten lär ju komma senare, är iaf jättenöjd med slalomet som är det knepigaste att f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards