livetmed8tassar

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

En rapport om rapport

Av Matilda Lundin - 28 september 2010 17:20

Woho! En tjej från hundens hus sms:ade mig häromdagen och undrade om jag intresserad av att vara med i en rapportgrupp. Den är princip nyuppstartad och jag tackade såklart ja   Det har ju varit pågång lite, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det. Ska bli superkul med en helt ny gren, vet ju nästan ingenting om rapport. Får googla lite innan första träffen, haha. 


Skvallerträningen på cyklister går jätte bra iaf !   Det är roligt med tanke på att vi inte lagt ned så mycket träning på det, det har inte varit speciellt tidskrävande. 

Det fungerar till och med när mamma är ute med henne! Häromdagen så ringde hon mig och var jätteförvånad "Ess har slutat jaga cyklar nu, när det kommer en cyklist så tittar hon upp på mig istället" Har inte berättat för mamma att jag skvallertränat, hon kan gott få tro att Ess har kommit på detta själv   

Har provjobbat på ett hunddagis häromdagen också, ska hoppa in som vikarie när det behövs och kan då antagligen ta med mig Ess, känns jättebra iaf. 

Annars jobbar vi på med både lydnad och agility, (har tyvärr inte blivit mkt spår på senaste, får se till att lägga något i veckan). Dom moment i lydnaden som nästan börjar kännas lite klara är inkallningen och apporteringen. Men vill ha lite mer stadga i båda momenten innan jag kan kalla dom klara. Agilityn flyter på bra, hon är som en dröm att träna och styra    

Det var allt för den här gången! 

 
 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

28 september 2010 20:19

Va duktiga ni är! Var helt övertygad om att du skulle klara av skvallerträningen mot cyklisterna! Fasen va duktiga ni är!

Rapporten verkar ju hur kul som helt. Synd att jag bor för långt bort annars hade jag lätt hoppat på ;)

Stor kram från brorsan!

http://www.hundreda.se

 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

29 september 2010 23:25

Är du ledig den 16 oktober en lördag? Jag behöver dig då! Ringer dig i morgon!

Kram

http://www.hundreda.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Lundin - 2 november 2010 01:39

Vi mår bra här borta i höstvädret. Ess får följa med till dagis och sköter sig väl (för det mesta). Det känns bra att utsätta henne för situationer när jag kan träna bort hennes vaktande.  Jag har lärt mig att läsa hennes signaler nu och det känns so...

Av Matilda Lundin - 18 oktober 2010 16:12

Idag har jag Ellan, Bim och Ess åkt iväg till Evallens kennel ( http://www.kelpie.it/ ) för att valla. Mycket nöjd med dagen, gillade verkligen instruktören Eva, hon vallar med många olika raser och hade inte enbart "bcvall tänket" som många ofta har...

Av Matilda Lundin - 21 september 2010 16:05

Ja, det var lite mkt å göra runt Ess ettårsdag så det hanns inte med något ettårsinlägg. Ess spenderade iaf sin födelsedag med träning och långpromenad där vi stannade till vid en djuraffär så hon fick välja ut sina presenter. Det blev boll i snöre (...

Av Matilda Lundin - 15 september 2010 21:58

  Ess kör "bana" första gången from matilda lundin on Vimeo. Här kommer debutfilmen på Ess agilitykarriär :) Första gånger vi sätter ihop flera hinder på följd. Farten lär ju komma senare, är iaf jättenöjd med slalomet som är det knepigaste att f...

Av Matilda Lundin - 10 september 2010 16:18


Som rubriken lovar så har jag fortsatt träningsflow.  Hade träningsträff med Emma, Sussie och Ellan häromdagen. Mycket nyttigt, tyckte Ess skötte sig bra. Det märks att vi börjar "klicka" med varandra på träning nu. Jag vet hur hon reagerar på olik...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards