livetmed8tassar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda Lundin - 18 oktober 2010 16:12

Idag har jag Ellan, Bim och Ess åkt iväg till Evallens kennel ( http://www.kelpie.it/ ) för att valla. Mycket nöjd med dagen, gillade verkligen instruktören Eva, hon vallar med många olika raser och hade inte enbart "bcvall tänket" som många ofta har. Jag och Ess fick jobba inne i fållan och det var nästan mer träning för mig    Eva tyckte iaf att Ess jobbade mycket bra med djuren och hon såg att det fanns något i henne, hon var dock lite osäker och sökte ofta hjälp hos mig. Sitter och klurar lite hur jag ska göra med vallningen, det är ju så otroligt roligt och häftigt att hålla på med och man utvecklas under varje tillfälle, men -  å andra sidan så är det väldigt bökigt för mig att ta mig dit + att det kostar ju en slant också :p Dom har ett läger där nästa helg som det fanns plats på,får leva lite snålt den här månaden så kanske man kan vara med på den .


Förra veckan var Ess med på hunddagiset, mycket nyttigt för henne att få träffa olika hundar och träna lite hundspråk. Det har fungerat bra, hon kan i vissa fall bli lite bitchig med å andra sidan om man ser till vilka situationer hon tar till det så är det oftast när hon känner sig trängd så jag är inte speciellt orolig att det ska utvecklas åt fel håll. Något som förvånar mig är att hon är så tyst på dagiset   Även fast de andra hundarna drar igång så säger hon inte ett ljud, väldigt skönt, allt blir så mycket enklare om man får ha med hunden till jobbet!

Bjuder avslutningsvis på några fina höstbilder 

  

  

           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards