livetmed8tassar

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Varning för skrytinlägg

Av Matilda Lundin - 10 april 2010 15:21

Ja, nu ska hon prisas den lilla skvalpen! Vilket fantastiskt djur jag har fått tag på :) 

Idag körde vi vårat tredje pass med slalomingångar. Jag tog med mig väskan, pinnarna, leksaker, klicker och håll i hatten nu - kamera!   Fast det var väldigt svårt att filma själv, ska lägga upp dom när de laddats klart på vimeo. 

Vi fortsatte iallafall med ingångarna från klockan 3-6. Ibland missar hon men det berör henne inte det minsta utan hon kommer med samma fart igen. Jag prövade att springa med henne så hon fick upp mer fart och hon kastade sig in mellan pinnarna och söker sig runt andra pinnen för att få sin belöning. Fick en föraning om vilken typ av agilityhund hon kommer bli och jag gillade det jag såg om man säger så   

Vi fick även till en mycket bra störningträning idag. Det gick förbi fyra olika hundar när hon var lös men mamma var roligare så hon struntade i dom och sökte kontakt med mig istället.   En hund skulle prompt komma fram med sin matte meddragandes efter sig och försöka hälsa när jag satt ner med Ess på marken för att träna passivitet och när idioten (ursäkta men så var faktiskt fallet) släpper fram sin tokstressiga hund mot oss så backar Ess undan och hoppar upp på mig för att söka skydd och jag ställde mig upp och gick därifrån.. Och så skulle kvinnan försöka försvara sig och säger till sin hund gång på gång " Ja men du ser väll att hon tränar med sin hund, hon vill inte hälsa på dig nu Kalle" Vissa människor..

Efter det band jag upp Ess och gömde två leksaker och OJ vad hon taggade när jag skulle släppa henne. Jag såg en står förändring mot förra gången vi gjorde ett uppletande. Hon letade nu mera intensivt och när hon hittade leksaken kom hon inrusandes med den till mig för godis och massa kamp. Gick även bra att släppa henne direkt på nästa leksak, trodde hon skulle ha glömt bort den men så var inte fallet. 


Så slut på skrytet! Vi har inte kommit så långt med tricket som ska visas på tisdag, panik! Och det går ju inte fortare fram för att jag känner mig stressad när jag tränar heller. 

Avslutar med lite bilder från gårdagen och dagens träning:

   Svante fick ligga platsliggning medan jag tränade med Ess och fick lite tråkigt och bestämde sig för att rulla sig i leran. Tur att han är snygg iaf! :D   Ess visar hur matte ska se ut efter kamplek!   

 
 
Emma & Arrac

Emma & Arrac

10 april 2010 17:39

Man får ha skrytinlägg! Framförallt i sin egen blogg :) Va duktig hon var som höll sig till dig när hon var lös! Vi möter nästan aldrig någon när vi är ute så jag tror att herrn skulle gå fram och kolla :S

Kram

http://www.hundreda.se

 
Tina & CO

Tina & CO

12 april 2010 19:23

Du e duktig! var inte rädd för ge dig lite skryt då och då. När man själv kan ge beröm är man värd lite skryt stund oxå,,man skall sluta vara såå himla typiskt "Svensk" och ödmjuk jämt hihihi ;-)
Jobba på!
Kramiz

http://www.bluewingfires.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Lundin - 2 november 2010 01:39

Vi mår bra här borta i höstvädret. Ess får följa med till dagis och sköter sig väl (för det mesta). Det känns bra att utsätta henne för situationer när jag kan träna bort hennes vaktande.  Jag har lärt mig att läsa hennes signaler nu och det känns so...

Av Matilda Lundin - 18 oktober 2010 16:12

Idag har jag Ellan, Bim och Ess åkt iväg till Evallens kennel ( http://www.kelpie.it/ ) för att valla. Mycket nöjd med dagen, gillade verkligen instruktören Eva, hon vallar med många olika raser och hade inte enbart "bcvall tänket" som många ofta har...

Av Matilda Lundin - 28 september 2010 17:20

Woho! En tjej från hundens hus sms:ade mig häromdagen och undrade om jag intresserad av att vara med i en rapportgrupp. Den är princip nyuppstartad och jag tackade såklart ja   Det har ju varit pågång lite, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det...

Av Matilda Lundin - 21 september 2010 16:05

Ja, det var lite mkt å göra runt Ess ettårsdag så det hanns inte med något ettårsinlägg. Ess spenderade iaf sin födelsedag med träning och långpromenad där vi stannade till vid en djuraffär så hon fick välja ut sina presenter. Det blev boll i snöre (...

Av Matilda Lundin - 15 september 2010 21:58

  Ess kör "bana" första gången from matilda lundin on Vimeo. Här kommer debutfilmen på Ess agilitykarriär :) Första gånger vi sätter ihop flera hinder på följd. Farten lär ju komma senare, är iaf jättenöjd med slalomet som är det knepigaste att f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards