livetmed8tassar

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Matilda Lundin - 1 februari 2010 16:20

Hej och hå! Har skapat mig en ny blogg, den andra gjorde mig deprimerad. Otroligt tråkig blogdesign mm..

Jag och Ess är precis hemkomna från Knivsta där vi har bott på en labradorkennel några dagar och passat valpar och hundar medans kennelmamman semestrat i Åre. Valparna var bara 2 veckor och de konstigaste varelser Ess sett i hela sitt liv. Hon kunde sitta hur länge sen helst och titta på dom. Så sött!

Vi har pulsat runt i skogen med snö upp till låren och en sisodär 22 minus. Overkligt kallt typ!

Vi har även fått till en hel del träning. Inångarna sitter nu jättefint (ska försöka få det filmat någon dag), vi har tränat på utställningsstå, singalontroll på sitt och ligg, avlämning av leksak i handen och sen en jädrans massa inkallningsträning!

När vi skulle åka tåg från centralen så var ju självklar regionaltåget försenat en halvtimme så jag passade på att störningsträna lite mitt på centralstationen. Blir verkligen imponerad av den här hunden. Hon gick med klockren kontakt flera meter och kampade på som en galning fast det var folk som var nära att gå in i henne. Sötvalpen   

Det som jag fortfarande inte fått bukt med är hennes vaktande gentemot andra hundar. När vi var där uppe så vaktade hon min mat som JAG satt och åt när en av labradorerna kom nära.. suck.

Nu ska jag  ta med mig lillskvalpen och fara till stallet!

Första bilden är hon 9 veckor och på den andra nästan 5 månader! Hon börjar se ut som en hund nu min lilla tös!

  

Matilda med Svante och Ess

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards