livetmed8tassar

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Matilda Lundin - 26 februari 2010 12:18

Nu har Ess varit med mig två dagar i skolan och det har gått som smort! Vi har jobbat med avståndslydnad, inkallning med lina, olika dirigeringövningar, stanna kvar mm. Vi har fått mycket beröm angående hennes av och på knapp (något som inte märks så mycket hemma  ) och hennes fina ingångar. Verkligen skönt att jag la ned så pass mycket tid när jag lärde in det med hjälp av klossen, man märker stor skillnad på hennes bakbenskontroll. Jag lärde ju om Svantes ingångar med hjälp ab klossen och detta var en riktig "aha upplevelse" då de blev mycket finare och djupare.

På tal om Svante så har jag för tillfället värsta motivationsflowet angående hans träning! Vi tränar små olika konster och några moment från lydnadsettan. Det är mycket mer tacksamt att träna med honom nu när jag har Ess så jag slipper ställa så stora krav på honom.

Tillbaka till valpen då. Burlekarna börja sitta riktigt fint nu och jag kan ha henne i öppen bur medans jag tränar Svante, hon ligger så fint och väntar på sin tur  


Man börjar märka av spökåldern nu, vissa saker (eller helt enkelt ingenting alls) kan vara jätteläskiga på just kvällspromenaden och kan få sig en utskällning. Samma sak med lite udda människor, men detta släpper oftast snabbt vilket är skönt.

Hon är fortsatt social och framåt mot människor (kanske lite väl överdriven ibland, jag tror folk inte längre tycker det är lika sött när hon hoppar upp på främmande personer vi möter och ska pussa dom överallt. När hon var en ullig 8veckorsvalp kanske men nu börjar folk tröttna  )

Jag har anmält mig till sollentuna mässan den 27 mars, då ska vi in i ringen och pröva lyckan igen. Skulle anmält mig till älvsjömässan också men tydligen så måste man beställa en blankett och bla bla bla.. Skk ska alltid krångla. Får se om jag hinner skicka in den, vore ju kanon miljöträning.

Har även lånat min kompis systemkamera i veckan så nu jäklar ska det bli fota av! Och inte nog med det har jag fått min lilla videokamera att fungera så vem vet om det dyker upp någon liten film snart..

Nu ska jag återgå till pluggandet!


Matilda Ess och Svante

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards