livetmed8tassar

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Matilda Lundin - 1 april 2010 19:21

Tjoho! Som vanligt så var det ett tag sen. Men vi lever iallafall. Tänker inte skriva så mycket om utställningen, det var synd på domaren och jag håller verkligen med Emma och tycker synd om henne då han verkligen var extremt klumpig vid hantering av Arrac. Läst en jättebra artikel idag i brukshunden om Aussien. Där tog dom upp åt vilket håll dagens aussie aveln är påväg och jag hoppas att folk läser detta och får upp ögonen för rasens uppdelning, man vill ju gärna behålla dessa fantastiska hundarna, sällskapshundar har vi så det räcker och blir över. 

Ess växer så det knakar iallafall. Börjar tycka att hon ser lite grov ut ibland  Jaja, hon är ju inte i den snyggaste tillväxtperioden just nu heller, så vi får se hur slutreslutatet blir! Vi har fortsatt med apportträningen och kommit så långt att hon nu griper ordentligt och lägger vikten bakåt och drar. Tänker verkligen lägga en bra grund för apporteringen så det kommer nog ta sin tid, men det är det värt! Linförigheten går bra, vi tränar mkt med hjälp av en vägg då hon fortfarande svajar mkt i positionen. Har fått till jätte fina halter iaf! 

Har fått till lite uppletandeträning och detta har hela grannskapet fått reda på för hon är ju inte direkt tyst när jag går iväg och gömmer leksaken   


Har även fått ta ställning till ett svårt beslut. Ibland har jag funderat på att omplacera Svante då han inte riktigt är den hunden jag söker, han skulle passa perfekt hos någon som vill ha en lydig sällskapshund, som bor på landet  där han slipper alla krav som jag tråkigt nog ställer på honom som tävlingshund. 

Så häromdagen kom pappa fram sa att hans jobbarkompis föräldrar precis har avlivat sin hund och att det skulle vara det pefekta hemmet för svante, ett pensionerat par som bor på landet och har all tid i världen för honom. Jag regerade med att hysteriskt börja gråta och pappa försökte förtvivlat förklara att valet är helt upp till mig och att jag inte behövde bestämma mig nu. 

Då kommer såklart Svante och hoppar upp på mig med bakåtstrukna öron och pussar mig över hela ansiktet och borrar in sitt stora ansikte under min arm. 

Har funderat och funderat men kommit fram till att jag inte kan lämna bort honom. Han ska vara med mig, punkt slut. 

      

Sitter och letar lite kurser åt Ess, vet inte om jag ska satsa på en lydnadskurs eller en spår eller sökkurs. Behöver ju mest hjälp med spår/sök men tycker att lydnad är så roligt. Om budgeten räcker får jag  gå två kurser :) 

I helgen är det iallafall freestyle SM som jag ska bänka mig framför och få lite mer motivation och inspiration till hundträning. 

    

Kram från oss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards