livetmed8tassar

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Matilda Lundin - 8 april 2010 21:17

Idag tog jag mig i kragen och tog med mig Ess för lite spårläggning. La ett hyfsat kort spår, ca 10-15 meter. Det jag blev mest förvånad över var hur fint hon väntade när hon var uppbunden. Satt helt knäpptyst och verkade inte det minsta berörd över att mamma försvann.    Själva spåret då, hon var en aningens försiktig i början och nosade väldigt länge på samma ställe men hon kom iaf till målet där hennes favorit leksak låg och väl framme blev det en lååång belöningspaus med massa kamp och bus. När vi ändå var i farten la jag ett till spår som fick bli uppför en liten backe. Detta gick hyfsat bra, hon hittade några intessanta grästuvor att tugga på under tiden.. Tur att jag ska få spårträning av Emma, verkligen välbehövligt :)

Vi har även ett trick som ska visas upp nästa vecka på hundens hus, känner mig lite stressad över detta, (min framförhållning är väll inte på topp direkt..) Tricket är iallafall "give me ten" alltså att hon ska upp med båda tassarna i mina händer. Vi har kommit så långt att hon kan lyfta en i taget på båda mina utsträckta handflator. 

Här kommer lite mobilbilder från idag:         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards