livetmed8tassar

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Matilda Lundin - 21 september 2010 16:05

Ja, det var lite mkt å göra runt Ess ettårsdag så det hanns inte med något ettårsinlägg. Ess spenderade iaf sin födelsedag med träning och långpromenad där vi stannade till vid en djuraffär så hon fick välja ut sina presenter. Det blev boll i snöre (absoluta favoritgrejen enligt Ess), en kamptrasa i mjukt tyg och en hel drös med grisöron. På kvällen fick hon följa med till jobbet där det var ovanligt lugnt så vi passade på att träna lite fotgående och läggande under gång i dom lååååååånga korridorerna   

Har dragit igång med skvallerträningen på cyklister, det fungerar bra, det gäller bara att jag är på tårna hela tiden så man hinner fram med klicker och godis.. 

Man märker tydligt när hon är övertrött, då blir hon mycket värre och ibland ser utfallen riktigt otäcka ut   


Just nu så blir det dock inte så många knop för oss. Jag har skadat benet på en innbandymatch och haltar fram för tillfället. Så nu sysselsätter vi oss med en massa klickerträning inomhus istället. Har börjar klicka haka i hand till tandvisningen och jobbar vidare med apportering. Idag så märkte jag tydlig skillnad på apporteringen när jag belönar med kamp istället för godis. mkt bättre grepp, fokus och inget frustrationsgnäll   

Avslutar med ett litet filmklipp på när vi tränar på ut-kommandot till agilityn. 


Ess tränar på ut (inte så lätt att filma själv dock..) from matilda lundin on Vimeo.

Någon som vet hur man lägger till musik? Trevligare att lyssna på det än min röst kanske :p 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards