livetmed8tassar

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Matilda Lundin - 10 september 2010 16:18

Som rubriken lovar så har jag fortsatt träningsflow. 

Hade träningsträff med Emma, Sussie och Ellan häromdagen. Mycket nyttigt, tyckte Ess skötte sig bra. Det märks att vi börjar "klicka" med varandra på träning nu. Jag vet hur hon reagerar på olika saker och vart man ska lägga ribban. Jätte nöjd med hennes fyrapinnars slalom nu   det tog sin tid att komma på vilken metod vi skulle använda. Jag har lätt för att snöa in mig på en metod och sen köra stenhårt på den fast resultaten inte blir så bra, det gäller ju att anpassa träningen efter hunden.


Platsliggningen har sakta men säkert börja få någon slags stadga nu också. Jätteskönt! Det jag märkte var att tandvisningen inte rikitgt fungerar. Emma prövade att kolla lite försiktigt och hon tycker allt att det är lite obehagligt, det måste vi jobba mer på. Hon vill ju helst ta kontakt och man märker verkligen skillnad på när någon kommer fram och hon inte får ta det insiativet själv. 


Har bestämt mig för att börja skvallerträna hennes cyklistjagande, då det jag har prövat inte lett till några framsteg. Imorse så gjorde hon ett av dessa utfall mot en cyklist varav tanten på cykeln vänder sig om och skriker "jävla idiot"!   Det var ju inte så att Ess var enda fram direkt. suck, less man blir. 

Jaja, en kort uppdatering iaf. Nu blir det   för min del. Pappa är hemma och är hundvakt så jag tänkte passa på att roa mig med lite ohundiga saker. 

trevlig helg allihopa!


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards