livetmed8tassar

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Matilda Lundin - 3 september 2010 11:39

Jag har kommit på att jag verkligen gillar hösten. Fina färger, frisk luft och perfekt hundträningsväder. Vi har iallafall välkomnat hösten med en massa spår. Har blivit helt spårfrälst   Visst, jag har alltid tyckt att det har varit kul men jag trodde inte att jag skulle bli såhär fast! Ess fortsätter att utvecklas och hon blir bara säkrare och man känner mer drag i linan för varje gång   

Utöver det så har vi börjar på en agilitykurs på min klubb. Det har bara varit ett kurstillfälle hittils men det gock iaf super. Var lite orolig för att ha henne lös men det fungerade väldigt bra. Full fokus på mig, det var som att dom andra hundarna inte fanns. Gullsnuttan   Vi lägger stor vikt vid torrhandling och hindersug. Hon kan nu fyrapinnarsslalom och jag tänker fortsätta med det tills hon kan ta alla ingångar innan jag lägger på fler pinnar. Hemma jobbar vi med utkommandot (skickar henne runt träd och stolpar) och hindersug där jag ska kunna skicka henne från olika avstånd och vinklar. Vi har även börjat med kontaktfältsbeteendet där jag valde 2 av 2 på, så nu håller vi på och klickar inte det. 

Vi har börjat få bukt med jagandet av cyklister också. I början så påkallade jag hennes uppmärksamhet när jag såg en cyklist och belönade sedan när hon tittade på mig, men ibland hann jag inte med eller så hann hon låsa sig innan så nu sätter jag henne ned och låter henne titta på cyklisten. Detta fungerar mycket bättre och man slipper tjata.


Svante som har lagt lite på hullet har fått följa med på mina springturer, (hans nya smeknamn är svante30meterbakom). Jag funderar lite på när Ess ska få följa med, vill vänta lite till med tanke på cyklistjagandet..


      

Nu ska jag krydda denna fredag med lite spår och agility med Ellan och Bim 

Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards