livetmed8tassar

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Snöhelvete

Av Matilda Lundin - 5 april 2010 17:42

Vaknade imorse av att det var ovanligt kallt i rummet och hör i samma veva pappa ropa från köket att det snöar.   Herregud, när ska detta ta slut? Jaja, lite snö skulle inte stoppa mina träningsplaner för dagen. Jag och Ellan packade in oss i bilen med alla hundar och åkte till stockholms södra bk för lite agility. Underlaget var ju inte det optimala men vi gjorde det bästa av situationen. Jag körde tunnel med Ess. Hon har riktigt fin fart den lilla raceraussien :) Vi körde även en hel del passivitet, det behövs verkligen. Hon går upp i varv när Ellan tränar med Bim och har svårt att koncentrera sig när det är mkt stojj runt omkring. 

Vi började även slalominlärningen. Har funderar över om jag ska köra susan garetts 2x2 metod men har kommit fram till att jag inte har tid med det utan shejpar in det ist. Ess fattade vinken snabbt och efter några vändor hade hon fin fart in i fösta porten. Ska plocka hem mina hinder från mamma och använda hinderstöden som slalompinnar, det tar ju ett tag att lära in detta så det är lika bra att sätta igång! 

Sen fick Svante komma ut och oj oj oj .. Jag får ta tillbaka allt jag sagt om att han skulle vara seg och loj. Har aldrig sett honom ta ett 12pinnarsslalom i den farten. Glömde nästan bort att belöna där jag stod med hakan i backen! Sötaste skrutten   Efter det tog jag och Ellan ut valparna och gick en sväng i skogen, det är ju dags att de vänjer sig vid "brukshundsklubbsklimatet" ;)

Nu ligger båda hundarna i hallen och sover sött

/Matilda med 8 trötta tassar  


            

Bjuder på lite utställningbilder i all hast.. (fler kommer senare)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Lundin - 2 november 2010 01:39

Vi mår bra här borta i höstvädret. Ess får följa med till dagis och sköter sig väl (för det mesta). Det känns bra att utsätta henne för situationer när jag kan träna bort hennes vaktande.  Jag har lärt mig att läsa hennes signaler nu och det känns so...

Av Matilda Lundin - 18 oktober 2010 16:12

Idag har jag Ellan, Bim och Ess åkt iväg till Evallens kennel ( http://www.kelpie.it/ ) för att valla. Mycket nöjd med dagen, gillade verkligen instruktören Eva, hon vallar med många olika raser och hade inte enbart "bcvall tänket" som många ofta har...

Av Matilda Lundin - 28 september 2010 17:20

Woho! En tjej från hundens hus sms:ade mig häromdagen och undrade om jag intresserad av att vara med i en rapportgrupp. Den är princip nyuppstartad och jag tackade såklart ja   Det har ju varit pågång lite, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det...

Av Matilda Lundin - 21 september 2010 16:05

Ja, det var lite mkt å göra runt Ess ettårsdag så det hanns inte med något ettårsinlägg. Ess spenderade iaf sin födelsedag med träning och långpromenad där vi stannade till vid en djuraffär så hon fick välja ut sina presenter. Det blev boll i snöre (...

Av Matilda Lundin - 15 september 2010 21:58

  Ess kör "bana" första gången from matilda lundin on Vimeo. Här kommer debutfilmen på Ess agilitykarriär :) Första gånger vi sätter ihop flera hinder på följd. Farten lär ju komma senare, är iaf jättenöjd med slalomet som är det knepigaste att f...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards